Erkend leerbedrijf

Bovendien is Heerlijkheid Mariënwaerdt erkend leer- en stagebedrijf voor een groot aantal functies. Op www.s-bb.nl vind je al onze vacatures voor stageplaatsen of leer-werkplekken in de volgende sectoren: Bouw en infra (timmerman/metselaar verschillende niveaus); Economie & Administratie (managementassistentie diverse niveaus); Horeca (koks, bediening, gastvrouwen/gastheren, alle niveaus); Voedsel, natuur en leefomgeving (medewerker (vee)teelt, groen, bosbouw, voeding en kwaliteit, alle niveaus) en Leisure & Hospitality (sales locaties en evenementen).

Vacatures

Wil jij ook deel uitmaken van onze unieke organisatie?
Onze vacatures - gerangschikt per afdeling - vind je hieronder. Ook open sollicitaties zijn altijd welkom!

Horeca

Onder ons horecabedrijf vallen Pannenkoekenrestaurant De Stapelbakker, Brasserie Marie en de afdeling locaties (feesten, bruiloften, vergaderingen, workshops en congressen). De medewerkers binnen het horecabedrijf kunnen in alle drie de afdelingen worden ingezet. Dit betreft zowel medewerkers bediening, gastvrouwen/gastheren, (zelfstandig werkend) koks en leerlingen in deze functies.

Pannenkoekenhuis de Stapelbakker

Pannenkoekenhuis de Stapelbakker ligt aan de rand van landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt. Bij Pannenkoekenhuis de Stapelbakker bakken ze de lekkerste pannenkoeken van biologische ingrediënten. Naast pannenkoeken serveert De Stapelbakker ook goed gevulde lunch- en maaltijdsalades, landgoedkroketten, soepen, broodjes, taartjes en andere zoetigheden. Ook voor een goede kop koffie of een kop (biologische) thee is De Stapelbakker een heerlijke, ontspannen plek.

Medewerker Bediening Stapelbakker (m/v)

Aantal uren per week:
Op oproepbasis en fulltime (vanaf 16 jaar)

Taken / Verantwoordelijkheden
  • Het bedienen van onze gasten in (het toegewezen gedeelte van) het bedrijf.
  • Het opnemen van bestellingen, verstrekken van informatie, overleggen met de manager van de keuken over bijzondere wensen van de gast en doorgeven van bestellingen aan de keuken.
  • Het uitserveren van de bestellingen, opmaken van de rekening en afrekenen met de gasten.
  • Het dekken/klaarmaken en afruimen van de tafels, evenals het opruimen c.q. schoonmaken van publieksruimten en werkruimten.
Functie-eisen
  • Je bent servicegericht, communicatief, collegiaal, stressbestendig en flexibel inzetbaar op zowel doordeweekse dagen als weekenden en avonden.
Solliciteren?
Mail je CV en motivatie naar Astrid van Rooij, astrid@marienwaerdt.nl. Voor meer informatie kun je ook telefonisch contact opnemen met Danielle van der Pol, via 0345 618901 of daniëlle@marienwaerdt.nl.


Medewerker Keuken Stapelbakker (m/v)

Aantal uren per week:
op oproepbasis (vanaf 16 jaar)

Taken / Verantwoordelijkheden
  • Het verrichten van voorbereidende werkzaamheden, zoals wassen, snijden van ingrediënten, (vóór)koken, mengen, roeren e.d.
  • Het uitvoeren van de bereidingen, bewaken/controleren van de kwaliteit, gaarheid, smaak, kleur, vloeibaarheid e.d. en uitvoeren van bijstellingen/bijdoseringen.
  • Het doorgeef-gereed maken van bestellingen door het uitvoeren van à la minute-kookwerkzaamheden, portioneren en garneren volgens vastgelegde instructie met betrekking tot ingrediënten, receptuur, werkmethoden en uiterlijke presentatie.
  • Het schoonmaken van de werkomgeving, keukenapparatuur en –machines en afvoeren van afval.
Functie-eisen
  • Je bent servicegericht, communicatief, collegiaal, stressbestendig en flexibel inzetbaar op zowel doordeweekse dagen als weekenden en avonden.
Solliciteren?
Mail je CV en motivatie naar Astrid van Rooij, astrid@marienwaerdt.nl. Voor meer informatie kun je ook telefonisch contact opnemen met Danielle van Rixel, via 0345 618901 of daniëlle@marienwaerdt.nl. Informatie over Heerlijkheid Mariënwaerdt en haar vacatures vind je op onze website www.marienwaerdt.nl.


Brasserie Marie en feest- en vergaderlocaties

Op het landgoed bevinden zich verschillende feest- en vergaderlocaties. Voor de partijen in deze locaties bereidt de landgoed kok met zijn team heerlijke diners en hapjes.

Gastvrouwen/gastheren bij Brasserie Marie en onze locaties (m/v)

Aantal uren per week:
Op oproepbasis (vanaf 18 jaar)

Taken / Verantwoordelijkheden
  • Gasten voorzien van hapjes en drankjes tijdens vergaderingen, feesten en partijen.
  • Uitserveren van luxe diners.
  • Gasten adviseren over de menu’s en de wijnen.
  • Bestellingen opnemen, serveren aan tafel en afrekenen met gasten.
Functie-eisen
  • Je bent servicegericht, communicatief, collegiaal, stressbestendig en flexibel inzetbaar op zowel doordeweekse dagen als weekenden en avonden.
Solliciteren?
Mail je CV en motivatie naar Astrid van Rooij, astrid@marienwaerdt.nl. Voor meer informatie kun je ook telefonisch contact opnemen met Hans van Bladel, via 0345 687010 of hans@marienwaerdt.nl.


Zelfstandig werkend kok (m/v)

Zelfstandig werkend kok die op creatieve manier culinair hoogwaardige gerechten/gerechtgedeelten uit voornamelijk verse, biologische, ingrediënten bereidt.

Voornaamste taken zijn:
Het bereiden van gerechten/gerechtgedeelten volgens recept en planning, inclusief voorbereidende werkzaamheden, het doorgeef gereed maken van bestellingen door het uitvoeren van à la minute-kook-werkzaamheden, het mede-ontwikkelen van (seizoens)gerechten en doen van voorstellen hierover, schoonmaken van de werkomgeving, keukenapparatuur en -machines.

Je werkt op vrijdagen en zaterdagen in Brasserie Marie. Omdat er een nauwe samenwerking met de keukens van de andere afdelingen is, word je de andere dagen ingezet in één van de andere keukens.

Wij zoeken iemand die met passie de mooiste gerechten voor onze gasten bereidt. Je hebt daartoe minimaal 2 jaar ervaring opgedaan in een vergelijkbare keuken en uiteraard een goede koksopleiding als basis.

Wij bieden een beloning conform horeca CAO, afwisselende werkzaamheden met veel zelfstandigheid in een organisatie in beweging en binnen een jong team.

Solliciteren?
Mail je CV en motivatie naar Astrid van Rooij, astrid@marienwaerdt.nl. Voor meer informatie kun je ook telefonisch contact opnemen met Hans van Bladel, via 0345 687010 of hans@marienwaerdt.nl. Informatie over Heerlijkheid Mariënwaerdt en haar vacatures vind je op onze website www.marienwaerdt.nl.




Pannenkoekenhuis de Stapelbakker en Brasserie Marie

Medewerkers schoonmaak (m/v)

Aantal uren per week:
2 x 8 uur per week

De werkzaamheden bestaan onder meer uit het schoonmaken van publieke ruimten, toiletten, meubilair, en/of keukenruimten volgens schema en opdrachten van leidinggevende en naar eigen inzicht. Daar onder vallen:

  • het schoonmaken en eventueel desinfecteren van sanitaire voorzieningen;
  • het zemen van ramen, deuren en afnemen van meubilair;
  • het stoffen en stofzuigen van restaurant, receptie, gangen e.d.;
  • soppen van (keuken)wanden, (keuken)kasten, banken e.d.;
  • schoonmaken van keuken- en afzuigapparatuur;
  • zo nodig afvoeren van afval en aanvullen van verbruiksartikelen in toiletten.
Wij zoeken
Iemand met een aantal jaren ervaring in een soortgelijke functie.

Wij bieden
Een beloning conform horeca CAO, afwisselende werkzaamheden met veel zelfstandigheid in een organisatie in beweging en binnen een jong team.

Solliciteren?
Mail je CV en motivatie naar Astrid van Rooij, astrid@marienwaerdt.nl. Voor meer informatie kun je ook telefonisch contact opnemen met Daniëlle van der Pol, bedrijfsleider, via 0345 618901 of d.vanderpol@marienwaerdt.nl.



LandgoedKeuken in Utrecht

Sinds november vindt u het Landgoed ook in de binnenstad van Utrecht! In onze LandgoedKeuken serveren wij naast koffie en thee met allerlei lekkers, ontbijt, lunch en op de koopavonden ook een licht diner, in het café en op het terras. Daarnaast zullen onze eigen biologische delicatessen en kazen te verkrijgen zijn.

Voor deze nieuwe trendy store zoeken wij: een assistent storemanager (FT), een kok (FT), gastvrouwen en gastheren en keukenmedewerkers op oproepbasis.

Assistent storemanager


Taken / Verantwoordelijkheden
  • Het aansturen van de gastvrouwen/gastheren en medewerkers keuken (met name oproepkrachten), houden van overzicht in de store
  • Het maken van de roosters
  • Meewerken in de bediening (opnemen van bestellingen, verstrekken van informatie, overleggen met de manager van de keuken over bijzondere wensen van de gast en doorgeven van bestellingen aan de keuken, uitserveren van de bestellingen, opmaken van de rekening en afrekenen met de gasten) en in het winkelgedeelte

Gastvrouwen en gastheren

  • Meewerken in de bediening (opnemen van bestellingen, verstrekken van informatie, overleggen met de manager van de keuken over bijzondere wensen van de gast en doorgeven van bestellingen aan de keuken, uitserveren van de bestellingen, opmaken van de rekening en afrekenen met de gasten)
  • Meewerken in het winkelgedeelte

Kok / keukenmedewerkers

  • Het bereiden van ontbijt, lichte maaltijden als salades, broodjes hamburger et cetera
Functie-eisen
  • Je bent servicegericht, communicatief, collegiaal, stressbestendig en flexibel inzetbaar op zowel doordeweekse dagen als weekenden en avonden.
Solliciteren?
Mail je CV en motivatie naar Astrid van Rooij, astrid@marienwaerdt.nl. Voor meer informatie kun je ook telefonisch contact opnemen met Rosaline Niemeijer via 0345 687010 of rosaline@marienwaerdt.nl: met Diederick Vollenga via 030 7820686, of diederick@marienwaerdt.nl.



Kantoor

In het centraal gelegen kantoor van Mariënwaerdt zijn de directie en de ondersteunende afdelingen te vinden. Hier werken in totaal 14 mensen, in management ondersteuning, financiën en control, marketing en communicatie, personeelszaken, sales locaties en evenementenorganisatie. Een afspraak maken de directie of met één van deze collega’s? Dat kan via Catharina van Kessel, directiesecretaresse, via catharina@marienwaerdt.nl of 0345 687011. In het hart van het Landgoed verhuren wij een achttal authentieke locaties voor bruiloften, feesten, recepties, lunches, diners, kookworkshops, vergaderingen en trainingen.

In verband met het vertrek van één van onze collega’s zoeken wij voor deze tak van ons bedrijf een salesmedewerker.

Jouw taken (sales en marketing van de ontvangstlocaties op het Landgoed) bestaan onder andere uit:
  • het verwerken van de binnengekomen aanvragen; tonen van de locaties aan geïnteresseerden;
  • inventariseren van wensen en aan de hand daarvan maken van offertes;
  • verzorgen van gewenste dagprogramma’s, samenstellen van aantrekkelijke arrangementen en inhuren van eventuele extra’s (outdoor activiteiten, muziek, workshops etc.);
  • briefing naar de styliste/zalenzetters;
  • zorgdragen voor een goed verloop van de partijen, door middel van een goede briefing van en samenwerking met de partymanager en de chef-kok;
  • facturering


Heb jij een opleiding gevolgd op het gebied van hotellerie of evenementenorganisatie en enige ervaring, dan nodigen we je van harte uit om contact op te nemen en je CV/motivatie te mailen naar Astrid van Rooij, personeelszaken: astrid@marienwaerdt.nl. Voor inhoudelijke vragen over de werkzaamheden kun je je wenden tot Ilse van Gaal, sales locaties: ilse@marienwaerdt.nl.

Onderhoud

Een groot landgoed als Heerlijkheid Mariënwaerdt moet natuurlijk goed worden onderhouden. Vandaar dat Mariënwaerdt beschikt over een team van toegewijd personeel om deze taak te vervullen.

Op dit moment zijn er geen vacatures voor de afdeling onderhoud.

Boerderij

Op het landgoed is het verzorgen van de veestapel en de landbouw van Mariënwaerdt ook een zeer belangrijke taak. Hiervoor zijn op dit moment zo'n vijftien medewerkers verantwoordelijk.

Op dit moment zijn er geen vacatures voor de afdeling boerderij.

Productie

Heerlijkheid Mariënwaerdt produceert van alles wat het land voortbrengt heerlijke delicatessen en kazen. Voor het maken van deze producten zijn ongeveer 15 mensen verantwoordelijk. Om verder te kunnen groeien in de verkoop van deze prachtige producten met een bijzonder verhaal, is Mariënwaerdt met spoed op zoek naar een:

Fulltime allround medewerker (m/v)


Het betreft echt een allround functie: je gaat allerlei werkzaamheden verrichten in de productie en in de magazijnen van onze delicatessen en kazen, zoals

  • helpen bij de voorbereiding van de productie,
  • opzetten van de potjes,
  • orders picken,
  • schoonmaakwerkzaamheden,
  • ondersteuning bij de verzorging van de kazen enzovoort.
Je weet van aanpakken, bent secuur, communiceert makkelijk, en je hebt een goede fysieke conditie omdat het werk fysiek best zwaar is.

Voor meer informatie over de functie neem je contact op met Otto van Verschuer, sales manager Landgoedproductie, tel. 0345 68 0434, of via e-mail: otto@marienwaerdt.nl. Je schriftelijke sollicitatie kun je richten aan Astrid van Rooij, personeelszaken, via astrid@marienwaerdt.nl.

Fulltime operationeel manager (m/v)


Het bedrijf
Landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt is een familielandgoed van ruim 900 hectare aan de rand van het Betuwse dorp Beesd. Een veelzijdig landgoed met akkers, weilanden, bossen, lanen en grienden. Het landgoed is al sinds 1734 in handen van dezelfde familie. Inmiddels beheert de negende generatie van de familie Van Verschuer het landgoed. Duurzaamheid en Heerlijkheid Mariënwaerdt gaan hand in hand. Het landgoed wordt duurzaam beheerd en dat uit zich onder meer in de respectvolle manier waarop er wordt omgegaan met de natuur, het land en alles wat daarop leeft. Op het landgoed werken circa 150 mensen die zich bezighouden met de diverse activiteiten. Er zijn meerdere horecalocaties op Mariënwaerdt, een eigen Landgoedwinkel, diverse evenementen, een groot gemengd agrarisch bedrijf en een productiefaciliteit waar de opbrengsten van het land verwerkt worden. De landbouw op landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt is volledig biologisch. Van de melk van de 200 Frisian Holsteiner koeien wordt kaas geproduceerd. Daarnaast worden op ambachtelijke wijze en volgens oude familierecepten heerlijke biologische producten bereid zoals chutneys, jams, sappen en sauzen. Veel klanten hebben de “heerlijkheid” van Mariënwaerdt ontdekt, want de producten zijn al sinds lange tijd te vinden bij bij o.a. delicatessenwinkels, natuurvoedingswinkels en supermarkten.

De functie
Je bent verantwoordelijk voor de aansturing, planning en controle van de volledige productieprocessen van de landgoeddelicatessen en kazen, zowel product-technisch als kwalitatief. Indien nodig behoort ook het mede-uitvoeren van het volledige productieproces tot de taken. Voorraadbeheer, productie-administratie en kwaliteitsbeleid vallen onder jouw aandachtsgebied. Je stuurt ongeveer 10 medewerkers aan waaronder de kaasmakers, operators delicatessen en magazijn/kaaspakhuis medewerkers. Kwaliteit, veiligheid en samenwerking staan bij jou voorop.

Functie eisen
Je hebt HBO werk- en denkniveau en aantoonbare leidinggevende ervaring in de voedingsmiddelenindustrie. Kennis van levensmiddelentechnologie, technisch inzicht en affiniteit met hoogwaardige biologische voeding is een must! Je weet van aanpakken, bent resultaatgericht en communicatief vaardig.

Wij bieden
Wij bieden jou afwisselend en verantwoordelijk werk in een klein, hecht en gezellig team met een passend salaris. Ben jij in staat op motiverende wijze leiding te geven aan onze productiemedewerkers en zie je het als een uitdaging mee te werken aan en mee te denken over de toekomst van dit productiebedrijf? Mail dan snel je motivatie en cv naar Astrid van Rooij, personeelszaken, via astrid@marienwaerdt.nl. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Otto van Verschuer, manager Landgoedproductie, otto@marienwaerdt.nl, of 0345 680434.


Assistent kaasmakerij

Met opleiding tot kaasmaker (fulltime)


Om te kunnen voldoen aan een steeds groeiende vraag wordt de productie uitgebreid. Hierdoor is er plaats voor een assistent kaasmaker, die wil worden opgeleid tot zelfstandig kaasmaker. Wij produceren op geheel biologische wijze naturel Goudse kazen en diverse kruidenkazen. Onze kazen worden gemaakt met passie en vakmanschap!

Meer informatie?
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Astrid van Rooij, personeelszaken, via astrid@marienwaerdt.nl of 0345 687012.



Landgoedwinkel

In de Landgoedwinkel op Heerlijkheid Mariënwaerdt zijn alle biologische landgoedproducten verkrijgbaar voor gebruik in eigen keuken. Zoals de heerlijke jams, chutneys, curds, sauzen, landgoedkazen, landgoedsappen en nog veel meer heerlijks van het landgoed. Midden in onze nieuwe Landgoedwinkel bevindt zich vanaf nu ook een bakkerij, waar dagelijks diverse soorten broden worden afgebakken en de beroemde walnotentaarten en appeltaarten worden gebakken. Voor onze vernieuwde Landgoedwinkel zijn wij op zoek naar

Twee medewerkers bakkerij

Vind jij het leuk om te werken in onze nieuwe bakkerij? Reageer dan snel!

Wij zoeken iemand die
  • Ervaring heeft in een bakkerij en in het maken van taarten
  • Ervan geniet om gasten te verwennen met heerlijk geurende en smakende versgebakken producten
  • Van aanpakken weet in een hectische en open werkomgeving, te midden van onze gasten
  • Het leuk vind om deel uit te maken van een jong en enthousiast team
  • meedenkt, verantwoordelijkheid neemt en krijgt
Jij bent iemand die
  • Enige ervaring in de horeca heeft
  • Klantgericht en representatief bent en uitstkend inzicht heeft in de (onuitgesproken) wensen en behoeften van de gast
  • Het uitdagend vinden om mensen te verrassen
Wij bieden jou
  • Een plek in een jong en enthousiast team met allerlei karakters en achtergronden: van koks, keukenmedewerkers tot horecakanjers, winkeltoppers, gastvrouwen en gastheren
  • Een passend salaris conform horeca-cao
  • Een werkplek in onze winkel op ons prachtige landgoed
Voor meer informatie over de functie neem je contact op met Astrid van Rooij, Personeelszaken, tel. 0345 68 7010, of via e-mail: astrid@marienwaerdt.nl.

Je schriftelijke sollicitatie kun je richten aan (liefst per e-mail) Astrid van Rooij, personeelsfunctionaris, via astrid@marienwaerdt.nl. Per post aan: Landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt, ’t Klooster 5, 4153 RR Beesd


Parttime winkel medewerkers

Wil jij ons komen versteken in onze vernieuwde Landgoedwinkel? Reageer dan snel!

Wij zoeken iemand die
  • Servicegericht en representatief is
  • Van aanpakken weet in een hectische en open werkomgeving
  • Flexibel inzetbaar op zowel doordeweekse dagen als weekenden en avonden
  • Affiniteit heeft met biologische (landgoed) producten
Jij bent iemand die
  • Het leuk vind om deel uit te maken van een jong en enthousiast team
  • Het uitdagend vinden om mensen te verrassen
Wij bieden jou
  • Een plek in een jong en enthousiast team met allerlei karakters en achtergronden: van koks, keukenmedewerkers tot horecakanjers, winkeltoppers, gastvrouwen en gastheren
  • Een passend salaris conform horeca-cao
  • Een werkplek in onze winkel op ons prachtige landgoed
Voor meer informatie over de functie neem je contact op met Astrid van Rooij, Personeelszaken, tel. 0345 68 7010, of via e-mail: astrid@marienwaerdt.nl.

Je schriftelijke sollicitatie kun je richten aan (liefst per e-mail) Astrid van Rooij, personeelsfunctionaris, via astrid@marienwaerdt.nl. Per post aan: Landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt, ’t Klooster 5, 4153 RR Beesd

Vrijwilligerswerk op het landgoed

Het in stand houden van een groot landgoed als Mariënwaerdt vergt veel werk, waarbij we helpende handen bijzonder goed kunnen gebruiken! In 2002 is daarom de Vereniging Vrienden van Mariënwaerdt opgericht, met als doel het bijdragen aan en het bieden van een maatschappelijk draagvlak voor een samenhangend en verantwoord beheer en onderhoud van dit historische rijksmonument.